vrijdag 8 juli 2011

Easy Rider; symbool van vrijheid, verbondenheid.

De goede oude tijd van symbolen; Easy Rider stond voor Harley Davidson, voor Peter Fonda (zoon van Henry Fonda en broer van Jane) met Dennis Hopper. Die laatste heeft heeft alleen niet zo lang geleefd. En de muziek van Crosby, Stilles , Nash and Neil Young....wat een jaren!

In een klap veranderde de wereld, het werd groter, mooier, niets moest nog in hokjes maar de deuren werden open gezet. Europa kwam wat later maar ik deed helemaal mee...en vandaag de dag nog een beetje. De oude 'Rocker' van de Langeberg. .
Dat was de tijd van Woodstock, ik was er fysiek niet bij maar geestelijk helemaal, ik voelde me er enorm mee verbonden. Geweldig om via de computer / Youtube nog naar oude film fragmenten te kijken en muziek te horen.
Ik had geen Harley Dvidson maar wel een Kreitdler, ook een Chopper met de zelfde vorm zoals op het plaatje hiernaast. Kun jij je mij voorstellen op zo'n motor, haren in de wind dodor de steden en de polder? Mooi hé?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten