zaterdag 2 juli 2011

Mijn kwaliteiten

Het halen van Mijn Rijbewijs was een 'eitje'. Het examen ging als een tierelier: helling proef, file parkeren, snelweg op rijden, in het snel verkeer gaan, voorrang geven en alles wat er bij hoort...het ging mij goed af. Boem, bij de eerste keer gelijk geslaagd!

Het leukste was om de beginnen met een echt Rood-Lelijk-Eendje'. Daarna kwam een nieuwe 2CV6-Special. Daarna kwam er een ouderwetse Simca, die zie je niet meer, net zoals de Mobilet brommers, en de laatste was een heuse Alpha-Romeo, zo een als het plaatje hiernaast. Dat was er een met 5 versnellingen en dat heette toe een 'overdrive'. De leren bekleding en het houten stuur maakte er een juweeltje van. Dat ik een oude rocker ben is gewoon zo en zal altijd blijven maar.....'een stukje lekker kapitalist-zijn' mag ook best wel.

Ik weet zelfs mijn kentekens: XY-38-JL en JL-38-XY, wat een toeval!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten