vrijdag 9 maart 2012

Mergel groeve Valkenburg

Heel lang geleden ben ik een met mijn ouders naar de mergengroeven geweest van Valkenburg. Dat heeft een groot zwart gat om er in te gaan en is heel mysiek. Maar als je een maal binnen bent....!!!!
Allemaal tekeningen, beeldhouwerken en ruimte die ze uitgekakt hebben. Dat ligt vlak bij restaurant Belevedee, aan de Strabeek. Ik heb er goede herinneringen aan omdat het ook een Maria beeld heeft dus er zijn ook vesrchijningen geweest. Dat vindt ik toch wel heel bijzonder, ook omdat het daar altijd warm is, al sneeuwt het buiten. De gemeentegrot -zoals het ook wel genoemd wordt- Valkenburg waat niet alleen mooie beelden en schilderen zijn maar ook fosielen.
Daar heb je ook jeugdherbergen waar ik goede herinneringen heb. In Nijmegen hebben ze ook jeugdherbergen en nog veel meer zoals belasting kantoren waar ik gewoon wel eens langs en binnen loop en ze me er wel kennen, altijd een vriendelijke blik voor mensen zoals ik. Ook de SRV wagens rijden dan wel eens langs die me kennen. Ik voel me overal thuis zowel als hier in Nijmegen als in de mysieke grotten van valkenburg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten